Sawaddee (hi) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu Sawaddee (hi) - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu

Sawaddee (hi)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

12 Oktober 2014 | Thailand, Singburi

Ik ben hier alweer een week. Super leuk om alle reacties te lezen op mijn verhaaltje. Deze week was een drukke week met veel tempels. Op een gegeven moment was ik de tempels wel een beetje zat. Je moet alles bedekken, overal bidden en een wens doen en het was 35 graden. We hebben Thaiïse taalles en kookles gehad. Erg leuk en heerlijk gegeten! Ook hebben we een school bezocht. Dat super leuk. De kinderen hebben het erg goed. Ze hebben een schooluniform, een grote speelplaats en alles ziet er schoon uit. 1 meisje ging huilen toen ze ons zag. Ze dacht dat we dood gingen omdat we zo wit waren. De local's maken veel foto's van ons. Heel gek. We zijn een soort van sightseeïng.

Gisteren gingen we naar Kanchanaburi. Daarvoor hadden we een stop bij de footprinttemple in Lopburi en the monkey temple. In de eerste tempel ben ik gezegend door een monnik en liepen wij over het pad van de liefde. De monkey temple was ontzettend leuk. Het is een soort van monkeytown. Ineens waren de apen er. Je ziet ze overal en als je ze wat eten geeft springen ze op je.

Het weekend hebben we doorgebracht in Kanchanaburi. We zagen daar een beroemde begraafplaats en gingen naar het Erawan National Park. Onwijs mooi! Er waren 7 watervallen. We zagen ook wilde apen. Toen we op de top waren ging het keihard regenen. Dat was weer wat minder. De zon op het water was zo mooi. Had dit al veel eerder moeten doen. Er zijn zoveel mooie dingen te zien.

Vandaag gingen we naar een olifantendorp en tiger temple. In het olifantendorp konden we op een olifant rijden. De tiger temple ben ik niet geweest. Ik heb veel verhalen gehoord dat ze gedrogeerd en mishandeld worden. De tijgers zijn ook geketend. Ik wilde daar niet heen.

Na twee uur rijden kwamen we weer aan in Singburi. Morgenochtend ga ik met een ander meisje de jungle in. We doen daar een trekking tour voor 5 dagen. Ik heb daar geen bereik. Ben heel benieuwd!! Vrijdag slapen we in een hotel. Oja we hadden gisteren warm water, wat was dat heerlijk! Gek hoe blij je kan zijn met een warme douche. Tot volgende week!

  • 12 Oktober 2014 - 16:33

    Nelleke :

    Klinkt allemaal weer erg goed Chantal. Veel plezier in de jungle. Kijk uit ! We spreken elkaar over een paar dagen weer . X

  • 12 Oktober 2014 - 16:40

    Ton:

    Sawaddee Chantal! Bedankt voor je update, een mooi verhaal weer en wat heb je al veel gezien zeg. Had je inderdaad eerder moeten doen. Benieuwd naar je foto's. Succes in de jungle en vooral het slapen in een tentje. Spreek je vrijdag weer. Doei !! xx

  • 12 Oktober 2014 - 17:01

    Chantal :

    Foto's staan er als het goed is bij! Het is een beetje lastig te zien en te schrijven op
    mijn ipad.

  • 13 Oktober 2014 - 06:45

    Morena:

    Trots op je nichtje! Deze ervaring pakken ze je niet meer af! Enne die tempels zijn overal hetzelfde. Als je ze zat ebnt : je niet laten verleiden tot nóg een toer..
    Eigenlijk is gewoon het leven en de natuur daar het mooist hé?! Blijf genieten Chan!

  • 13 Oktober 2014 - 08:59

    Marian:

    Wat mooi en indrukwekkend allemaal, Chantal! Wij zijn al onder de indruk van je verslag en foto's, jij maakt het allemaal in levende lijve mee! Wat moet dat schitterend zijn... Grappig om te zien dat die kinderen allemaal hun schoenen uit hebben en op hun sokken rondlopen. Ze zijn blijkbaar erg zuinig op hun school en het ziet er inderdaad heel schoon uit. Daar kunnen onze stoffige scholen wel een voorbeeld aan nemen ;-) Veel plezier in de jungle, kijk uit en geniet. We wachten in spanning je volgende verslag af. Groetjes van ons allemaal!

  • 13 Oktober 2014 - 09:40

    Senne :

    Hai chantal

  • 13 Oktober 2014 - 09:45

    Senne:

    Hai chantal,
    Ik hoop dat je het leuk gaat vinden in de jungle!
    Heb je al wilde dieren gezien?
    Ik vind het ook zielig van die tijgers!
    Wat voor aapjes waren het?

  • 13 Oktober 2014 - 10:21

    Erik :

    Kleine meisjes worden groot. En wat ben ik jaloers joh! Dit zijn naast alle dagelijkse perikelen als huis, tuin en werk toch echt de krenten in de pap. Ik vind het waanzinnig stoer dat je deze stapt hebt durven zetten Chantal. Uiteindelijk heeft het allemaal een bedoeling, kennelijk! Ik hoop dat je nog onwijs veel indrukken van de wereld om ons heen gaat meekrijgen.

    Heel veel plezier nog! Denk bij alles 2x zo goed na als anders en het komt allemaal picobello in orde daar......

    Groetjes aan Rob Fruithof (Waku Waku).....

    Hoi....

  • 13 Oktober 2014 - 13:16

    Ronald Spa:

    Hallo Chantal,

    Ik was aangenaam verrast toen ik hoorde dat je deze reis ging maken. Mooi land uitgekozen ook voor zo'n eerste reis.
    Vreemd ook om daar in de tropen in Kanchanaburi graven te zien met Nederlandse namen. Dat vond ik ook in Indonesie. Zo'n jungle tocht is erg leuk. Als het meezit kom je ook bij bewoners daar. Ik hoop alleen dat je met een groep(je) bent. Zelf gedaan ten noorden van Chang Mai. Dat je niet naar de tijgers gegaan bent: goed zo maar er is nu ook een dicussie aan de gang met dezelfde verhalen over olifanten.
    Naar andere tempels hoef je niet meer te gaan. Anders dan in India zijn ze daar allemaal min of meer hetzelfde.
    En ook leuk de reactie van de mensen daar. Ik zou niet weten op hoeveel vensterbanken daar een foto van mij staat.
    Nog veel plezier en zie uit naar andere verhalen.

  • 13 Oktober 2014 - 13:27

    Soraya:

    Hi Chan,

    Klinkt erg leuk en avontuurlijk allemaal!
    Stiekem wel een beetje jaloers natuurlijk nu ik dit tikt vanachter mijn pc'tje!
    Ben benieuwd naar je volgende blog!

    Have fun!

    X

  • 14 Oktober 2014 - 08:43

    Ron Van Leeuwen:

    Hoi Chantal.

    Goh wat ziet het er weer allemaal fantastisch uit, en wat een belevenis, en dan te bedenken dat je nog
    maar ruim een week op weg bent, dat belooft wat voor het vervolg.
    Ik begrijp dat je nu de Jungle in gaat , dus zal je niet overal bereik hebben met je I-pad, dan wordt het weer even wachten op het volgende verslag.
    Kijk uit in de Jungle, en tot het volgende verslag.

    gr. Alida en Ron

  • 14 Oktober 2014 - 10:24

    EVELIEN:

    wat gaaaaf allemaal!!! super! geniet ervan!

    en ach slapen in een tentje moet je lukken gezien je jarenlange ervaring op Rubicone ;-))))

    X

  • 15 Oktober 2014 - 21:15

    Ina:

    Hoi. Chantal ziet er allemaal prachtig uit!!
    Je jungeltocht is vast en zeker ook een hele
    mooie ervaring geweest!!! Geniet van alles.

  • 19 Oktober 2014 - 04:32

    Chantal :

    Hoi Ronald,

    Leuk dat je mijn blog leest. Het was allemaal ook een beetje onverwachts. Maar ik ben zo blij dat ik gegaan ben! Al die nieuwe indrukken, nieuwe mensen, een andere cultuur en gaan en staan waar je zelf wilt. Geweldig! Ik zie zoveel nieuwe dingen en leer een stukje over een ander deel van de wereld. Ik had dit al veel eerder moeten doen.
    Jungle was geen succes. Organisatie flopte wat mij betreft nogal. Over twee weken ga ik naar Chiang Mai, misschien daar eens proberen. X

  • 19 Oktober 2014 - 04:34

    Chantal :

    Hi Senne,

    Geen dieren gezien in de jungle. Jammer.. Ik ga vanavond richting in de olifanten. Ik ben daar dan maandag (het is 12 uur rijden).
    Maandag gaan we bananenbomen kappen. De olifanten eten heel veel bananen. Dinsdag mogen we ze wassen en op ze rijden. Ik zal je foto's sturen! Gaat het goed op school? Heb je nu herfstvakantie?
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand met Activity International

.

Recente Reisverslagen:

25 December 2014

Home sweet home and a new job

22 December 2014

Koh Phi Phi

17 December 2014

Nang Yuan, paradise

13 December 2014

Koh Tao

29 November 2014

Afscheid Children's Home
Chantal

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 21880

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 01 December 2014

Thailand met Activity International

Landen bezocht: