Eerste dag Singburi - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu Eerste dag Singburi - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu

Eerste dag Singburi

Blijf op de hoogte en volg Chantal

06 Oktober 2014 | Thailand, Singburi

Na een lange dag kwam ik gisterochtend aan op het vliegveld van Bangkok. Zaterdag vloog ik eerst naar Moskou en toen door naar Bangkok. Gisteren werden we in een soort van minivan naar de plaats van bestemming gebracht. Ik verblijf deze week in 'the Brown' house. We hebben 6 kamers met daarin 2 stapelbedden. We hebben ook een gezamelijke ruimte (grote buitenruimte met een grote tafel en houten stoelen. We zijn hier nu met 15 mensen. Ik ben de enige Nederlander. Vooral veel Duitsers. Wel goed voor mijn Engels.

Vandaag hebben we de stad bezocht, een markt, een tempel en wat thais geleerd. In de tempel zagen we een buddha van 43 meter. Alles was van goud. Heel indrukwekkend. Naast de tempel leven de buddha's in een soort van buddha dorp.

Ons diner bestond vandaag uit rijst, groente en fruit. (Eigenlijk elk diner) Ik zal niet dik thuiskomen denk ik haha. Ze koken hier vegetarisch. De tofu was geen succes. Ze weten in ieder geval wel wat glutenvrij is. Vanmorgen kreeg ik een bord rijst met chilisaus en een gebakken ei. Ook hadden we bananen en nog ander fruit. Het fruit is echt heerlijk!

We kregen net een superleuke dansshow van kinderen van de school in de buurt. De kinderen waren 6-14. Opgedirkt en wel. Super leuk. Na hun show mochten we mee dansen.

Morgen gaan we naar een andere stad Attuaya (of iets wat daar op lijkt). We gaan een floating market bezoeken, de oude stad in om te shoppen en nog twee tempels.

Het is hier 35 graden met af en toe een bui. De buien duren hier kort maar zijn wel heftig.

Chels ik ben je tip over de wcrol dankbaar! Vandaag bij het winkelcentrum was de wc een gat in de grond. Je moest zelf met een emmertje je eigen plas wegspoelen. Wat hebben wij het toch goed in Nederland. In ons huis hebben we wel gelukkig een normale wc

• 06 Oktober 2014 - 14:54

Marian:

Hoi Chantal,
    Gaaf om te zien en te lezen dat je heelhuids bent aangekomen en ook al veel hebt gezien! Succes met de tofu ;-) en veel plezier daar. De eerste foto's zijn al super! Ik hoop dat er nog een heleboel volgen.

Groetjes van Marian

• 06 Oktober 2014 - 15:48

Dorris:

Hè Chantal!
    Leuk te zien en te lezen. Ik ga je volgen hoor ;)
    Xx

• 06 Oktober 2014 - 15:50

Morena:

Leuk hoor Chantal, Geniet er lekker van. Het is zo voorbij. Doe waar je zin in hebt!

• 06 Oktober 2014 - 15:59

Ron Van Leeuwen:

Hoi Chantal,
    Ik heb de link van je vader gekregen, en ga je beslist volgen, het ziet er nu al indrukwekkend uit
    dus dat belooft wat voor het vervolg.
    Heel veel plezier, en let goed op je zelf.

gr. Ron en Alida

• 06 Oktober 2014 - 17:17

Chantal :

Ziet er super uit Chantal, ben heel opgelucht dat je veilig op je bestemming zit. Liefs mama

• 06 Oktober 2014 - 18:32

Ans:

he chantal,
    fijn dat je goed aangekomen bent en de eerste indrukken zijn er al. Een floating market is fantastisch om te zien. een en al bedrijvigheid.wordt een leuke dag denk ik. geniet er maar lekker van. heb je een leuke groep? veel berichtjes plaatsen hoor, we vinden alles leuk hier in Nederland wat je meemaakt
    liefs
    alberto en ans

• 06 Oktober 2014 - 18:38

Ton:

Hoi topper, heb je gelukkig al even via Whatsapp gesproken. Mooi verhaal en al hele leuke reacties van je 'volgelingen' haha .... Plezier daar en ik spreek je snel.

Liefs, papa xx

• 06 Oktober 2014 - 19:42

Ina:

Hoi. Chantal.
    de lange reis is gelukkig goed gegaan!!!!
    Geniet van alles wat je daar mee gaat maken in het
    mooie Azie!!! Tot hoorens xxx

• 06 Oktober 2014 - 20:03

Annelies:

Hi,
    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Gaaf al die indrukken en fijn dat je ons daarin laat delen! X

• 07 Oktober 2014 - 15:50

Opa En Oma Gruijters:

Hoi Chantal. Hier een test van jouw opa en oma uit IJmuiden. Ik probeer het even voor te doen zodat ze straks zelf kunnen reageren. Overigens ben ik blij dat het zo goed gaat met je.... Top hoor. Wij komen gauw met Senne op de lijn.

• 07 Oktober 2014 - 17:14

Opa En Oma:

Hoi chantal na wat raad van je vader en een test bij ons thuis nu toch een echt contact met ons veel oefenen en dan gaat het goed komen we hebben je verslag gelezen en je foto,s bekeken er valt heel veel van ons af,nu je er bent en nu al zoveel meemaakt we kijken nu al uit naar je volgende verhaal en je mooie foto,s in ijmuiden is alles goed ,en zeker nu we zo dicht door dit bij je zijn veel liefs Opa Oma.

• 08 Oktober 2014 - 20:45

Ans Van Nieuwkoop:

Hoi Chantal

Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar.
    Ben blij voor je dat je veilig aangekomen bent.
    Heel veel plezier daar ,geniet er van wijfie je hebt het verdiend !!!
    Jij komt er wel .
    Groetjes Ans (Buurvrouw) xxxx

• 09 Oktober 2014 - 17:41

Ome Piet En Tante Elly Uit IJmuiden:

Hoi Chantal , even een reactie uit IJmuiden , wat spannend hé, en wat een uitdaging , het is voor ons ook nieuw, om op deze manier te reageren , wij gaan je zeker volgen ,let goed op je zelf, en geniet van de momenten .

Groetjes uit IJmuiden .

• 12 Oktober 2014 - 17:04

Chantal :

Super leuk al die reacties! We hebben een hele leuke groep!! Het is hier echt heerlijk!