Death highway Umphang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu Death highway Umphang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu

Death highway Umphang

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

De laatste keer dat ik schreef was alweer 18 oktober geloof ik. We hebben een super leuk weekend in Bangkok gehad. Ons hotel lag in het midden van Chinatown. Erg leuke buurt. Overdag vooral marktjes bekeken. We zagen een foodmarket en de bloemenmarkt. 's Avonds hebben we een fiets tour gedaan van Co van Kessel. Super leuk! We kwamen op plekken waar we alleen niet zouden komen. Zondag naar Chatuchak markt geweest. Er waren maar liefst 15.000 kraampjes. Echt een gekkenhuis!

Maandagochtend kwamen wij aan in Umphang. (Noorden van Thailand) Zo'n 12 uur in de bus. De laatste vier uur over de Death Highway gereden. De weg is 164 km lang en heeft 1219 bochten. De week in Umphang is voorbij gevlogen. Er waren vier olifanten. Elke ochtend hakten we bananenbomen om met een kapmes. Dat was het eten voor de olifanten. Dinsdag en donderdag reden we een rondje met de olifanten om vervolgens met ze het water in te gaan om de olifanten te wassen. Wat een ervaring was dat! Ik reed op Bundi, een meisje van 16 jaar. Heel speels nog, dat merkte je goed in het water haha. Echt super leuk! Verder gingen we raften, hot spring bezocht en hebben we een Karen village bezocht. De hot spring was wel heel bijzonder. Midden in een natuurgebied was ineens een soort van jacuzzi in de grond. Heerlijk! Verder hebben we ook nog een Karen Village bezocht. De bewoners van de Karen village hebben geen electriciteit.

Op dit moment ben ik in Chiang Mai. We hebben fietsen gehuurd en zijn lekker aan het rondtoeren. Chiang Mai is heel leuk. Overal marktjes en eetkraampjes. Heel gezellig! Er staan ook allemaal kraampjes met vers fruit om een smoothie te maken. Alles is zo lekker. Ik heb totaal geen last van mijn gluten. Ik kan bijna alles eten. Mis alleen wel het strand. Een koude duik zou nu wel lekker zijn met 33 graden.

• 27 Oktober 2014 - 15:52

Marian:

Hé, 'post' van Chantal! Haha, dat gevoel hebben we als er een mailtje binnenkomt omdat je weer een blog hebt geplaatst. Echt leuk om zo'n beetje wekelijks jouw avonturen mee te kunnen lezen. Ik zie dat de chrysanten je achterna gereisd zijn...toch een beetje Rijnsburg daar ver weg ;-). Het lijkt me indrukwekkend om op zo'n olifant te rijden. Wel een flink verschil qua billen, jij en die olifant! En dan weer die drukte in de stad, met al die mensen! Fijn dat je geen last hebt van je gluten, het eten ziet er inderdaad heerlijk uit. Ik ben benieuwd wat je de komende tijd allemaal weer gaat meemaken, we wachten weer rustig af wanneer de volgende post binnenkomt. Veel plezier in ieder geval. Groetjes!!

• 27 Oktober 2014 - 16:03

Nelleke:

Lieverd wat een prachtige foto's . Het ziet er inderdaad geweldig uit. Lijkt wel een beetje op de veiling haha, net of je niet weg ben,.gelukkig wel........
    Super dat je daar goed kan eten en nergens geen last van hebt. Spreek je gauw weer. X

• 27 Oktober 2014 - 20:13

Ans.nl:

ohh klinkt allemaal weer leuk hoor. zou ook zo in het vliegtuig willen stappen. heb je inmiddels weer goed weer? wat fijn dat het met het eten zo goed gaat he, wordt je de rijst nog niet zat?. foto's zijn echt mooi. Zo'n klein wijfie op zo'n grote olifant in die prachtige omgeving = heel indrukwekkend om te zien. geniet lekker door, je hebt nog alle tijd.... xxx ans

• 27 Oktober 2014 - 20:36

Ton:

Klinkt weer goed, dametje! Blij dat je het leuk hebt en die foto dat je bovenop je 16-jarige vriendin zit is wel een héél bijzonder plaatje, hoor. Plezier met je vrije week nog en pas goed op jezelf! xx

• 28 Oktober 2014 - 11:33

Ron Van Leeuwen.:

Hoi Chantal,

Zo te lezen, en de mooie foto's te zien heb je het nog steeds geweldig naar je zin, dat is goed werk.
    Gelukkig gaat het met het eten ook goed, want anders zou dat een probleem zijn.
    Wat een geweldige foto van je op die Olifant, die zou je later uit moeten vergroten, die foto straalt alles uit wat betreft het geluk, plezier en vreugde wat je daar hebt.
    Heel veel plezier op je verdere tocht.

groetjes Alida en Ron.

• 29 Oktober 2014 - 17:27

Toon En El:

hallo toppertje , wederom een prachtig verhaal van jou mooie foto,s, leuke groep helemaal toppie goede gezondheid,,snoep Verstandig eet een appel houden zo leuk vrouwtje die bundie we zijn de volgende dag gelijk naar Artis geweest ,kijken naar haar broertje. Ja ja 6 november komt de grote dag dan wordt onze kleindochter Chantal 24 jaar al die lieve mensen die jouw steeds leuke berichtjes sturen gaan ook jouw feliciteren we vieren jouw verjaardag ook al ben je heel ver weg , met ze,n allen proosten op 6 november maar let op het is daar 5uur later ,en slapen vindt ze heel lekker .namens opa en en oma iedereen nu al vast hartstikke bedankt allemaal lieve Chantal pas goed op je zelf .denk aan ons wij denken aan jou. Opa en oma uit ijmuiden

• 31 Oktober 2014 - 18:20

Joke Van Leeuwen:

hoi chantal,wat een leuke foto,s van je geweldige reis!hoor ook je verhalen van je(super trotse)opa en oma ,geniet van deze mooie ervaring!groetjes uit ijmuiden van ruud en joke.

• 05 November 2014 - 19:27

Toon En El:

Lang zal ze leven,lang zal ze leven,lang zal ze leven in de Gloria ,in de gloria,in de gloria,hiep hiep hoera,hiep hiep hoera,hiep hiep hoera,zo dat was even een intermetso,heb je wel meegezongen,Chantal wij zongen vroeger voor jou als je jarig was voor 8uur s,morgens,want daarna moest je naar school ,jij zong ook voor ons als we jarig waren,en nu gaat het op de moderne Tour via de iPad in Thailand .van harte gefeliciteerd met je 24,ste verjaardag,wel vreemd dat je er niet bent maar toch ook wel weer leuk om op deze manier contact te hebben.,je cadeautje staat al op de Rabo bank,want dat gaat net als dat andere gewoon Door à,s vrijdag zijn we bij pappa en mamma om bij te kletsen lekker te eten en we nemen een lekkere borrel op jouw verjaardag donderdag 6 november 2014 een dag om nooit te vergeten. Bedankt voor je prachtige kaart ,bundie met haar dochter.en jij hebt daar op gezeten samen met z,n drieën het water in ,doe ze maar de groeten van ons.kijk uit wat je doet,we houden ook van jou. Denk aan ons wij denken aan jou Chantal liefs opa oma ijmuiden

• 06 November 2014 - 18:22

Joke Van Leeuwen:

hoi chantal,hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een leuke dag van!groetjes uit ijmuiden van ruud en joke.