From hell to heaven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu From hell to heaven - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chantal - WaarBenJij.nu

From hell to heaven

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Zittend op een groot zacht bed in onze hotelkamer kijk ik terug op de jungle week. Net een warme douche gehad en kleren naar de wasserette gebracht. Wat voelt het goed om te kunnen douchen met warm water, vooral na 4 dagen zonder douche.! De mensen in het natuurreservaat douchen zichzelf met het water in de stenen bak naast de wc. Het water zag er niet fris uit. Het leek wat bruin en er zaten vliegen in. Met hetzelfde water moet je je plas doorspoelen. De wc kon je niet doortrekken. Ik heb geprobeerd wat kraanwater op mijn handdoek te doen en zo toch een beetje te douchen. Was natuurlijk geen succes. Wat hebben wij het toch goed in ons kleine landje. Altijd een warme douche, een lekker bed en we kunnen gaan en staan waar we willen. De meeste mensen hier kunnen een vakantie in een ander land niet betalen, voor hen blijft het bij dromen.

Maandag kwamen wij aan in het natuurreservaat. Na onze tent te hebben opgezet, was het 15.00 uur en waren we alweer klaar voor de maandag. We sliepen onder een afdak van een huis van één van de rangers. De vloer is van cement. Daarop staat de tent en in de tent slaap je op een super dun matrasje met een slaapzak die je moet delen als een soort van deken. Een kussen hadden we niet. We hebben die nacht amper geslapen. Mijn regenjas was mijn kussen. De volgende ochtend voelde ik mij helemaal beurs. We sliepen eigenlijk gewoon op de grond, een ramp.

De tweede dag dedenwe een korte trekking naar een plek waar een vliegtuig in 1990 is neergestort. Daarna zouden we dieren zien. Ik was natuurlijk erg enthousiast. Wat bleek, we gingen naar een soort van dierentuin/boerderij. Ik zag kippen, schapen en een paar herten. Wat een teleurstelling!

Woensdag en donderdag waren gelukkig wel leuke dagen. We sliepen op een andere plek aan de voet van de jungle, weer bij mensen 'thuis'. Er was een groot grasveld en wij sliepen in het midden van de rijstvelden. Woensdag hebben samen met de ranger watervallen beklommen. Dat was super leuk! Veel geklim, geklauter en misstappen in de modder. De ranger gaat altijd mee omdat er in deze jungle weinig toeristen komen en we anders verdwalen. 's Avonds een kampvuur met marsmellows en chips.

Donderdag hebben we een berg beklommen. De route was 'homemade' met voetstappen in de klei, wat takken en af en toe een touw met stekende mieren erop om je vast te houden. Ik was natuurlijk zo eigenwijs om geen wandelschoenen mee te nemen en op mijn versleten gympen te gaan. Resultaat een aantal valpartijen waarbij 1 keer met mijn kont in de modder.

Vandaag was dan eindelijk de dag, het hotel! Warm water, een bed en een zwembad. Voor ons een stukje hemel!! We hebben heerlijk aan het zwembad gelegen en gesocialised met mijn ouders, opa en oma en vrienden. 's Avonds een hapje gegeten. Ons diner koste 1,50 en het was heerlijk! Een bord rijst met groente, ei en kip en een flesje water. Morgen gaan we Bangkok bezoeken voor twee dagen!

(Dit verhaal heb ik gisteren geschreven. Vandaag ben ik alweer in Bangkok. Een heerlijke stad! Daarover vertel ik na het weekend meer!)

• 18 Oktober 2014 - 18:40

Nadine:

He wereldreizigster!

Ik heb je verhaal gelezen. Gaaf avontuur zeg in de jungle! Mooie foto's ook.
    ik moet wel even wennen aan het idee hoor dat de 'prinses' dit avontuur is aan gegaan! Hihi. Hopelijk heb je het erg naar je zin! Nog heeeel veel plezier en doe je alsjeblieft voorzichtig in die onverlaten gebieden!!!

Dikke knuf,

Nadine

• 18 Oktober 2014 - 20:06

Ton:

We zijn weer helemaal bij, Chantal. Super zo'n blog, hoor! Je gaat alles op deze manier wel weer waarderen, niet dan? Goed weer van je te horen. Geniet zondags nog even van Bangkok en dan op naar je laatste week van je eerste blok. Plezier en lekker genieten maar weer. Dag meissie! xx

• 18 Oktober 2014 - 23:00

Ans:

ja chantal, dit is effe wat anders he? jammer dat je geen bijzondere dieren hebt gezien in de jungle. Je krijgt vast nog een keer een kans. Iedere jungle tocht is anders hoor dus misschien toch nog een keer proberen (dan een trekking voor 1 dag....)wat heerlijk is het dan he, zo'n lekkere douche? toch weer genieten. Geniet van bangkok en je verdere reis....xx ans

• 19 Oktober 2014 - 00:40

Marian:

Hey Chantal! Respect hoor!! Slapen op de harde grond, jezelf wassen met een beetje water ... Dat zijn we inderdaad helemaal niet gewend! Maar jij doet het gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik bewonder je echt! Veel plezier nog in Bangkok XXX

• 19 Oktober 2014 - 13:44

Ronald Spa:

Nou, dat klonk als afzien. Die bak water: Dat zie je in Indonesie ook veel. Je wordt verondersteld om met dat kannetje water over je heen te gooien en je zo te wassen. Mandi heet dat, lekker primitief maar de laatste foto laat zien dat luxe ook geen probleem voor je is. Dat hotel ziet er proma uit. 4 november ben ik wat dichter bij je in de buurt (India) maar toch te ver om even langs te komen. Nog veel plezier.

• 21 Oktober 2014 - 09:35

Ron Van Leeuwen:

Hoi Chantal,

Wat een avontuur weer zeg, jij wordt in een andere reactie prinses genoemd, maar alle respect voor je hoor.
    Geweldig weer om te lezen en te zien wat je allemaal beleeft, ik denk zelf dat ik het niet zomaar zou doen, en zoals je zelf al omschrijft ga je het leven in Nederland wel waarderen ten op zichtte van het leven van de mensen waar jij nu bent.
    Op naar het volgende avontuur in "een groot avontuur".

gr. Alida en Ron van Leeuwen

• 21 Oktober 2014 - 15:19

Opa Oma :

Hoi,, ons toppertje..we gaan even flipperen jij daar wij hier in een zeer regen en stormachtig.i ijmuiden opa rold net binnen,helemaal verregend was die oude postbode,maar zeiden ze vroeger daar wordt je groot en sterk van.jij bent niet zo heel groot ,maar tot nu toe wel heel sterk,vaak is het heel mooi en avontuurlijk ,ook wel eens niet zo leuk,,jungle,,maar op zo,n reis maak je van àlles mee, je laat ons ook allemaal meegenietenvan elke dag met je reisverslagen helemaal toppie hoe was je dag in Bangkok heb je nog mensen gezien wel wat drukker als Rijnsburg we lezen het wel weer.okee wijffie je bent alweer twee weken weg en nu al zoveel meegemaakt .we gaan weer even uit de lucht het is nu dinsdag 1400'uur ijmuidense tijd tot slot ,vroeger in de wandelwagen keek iedereen naar je en nu al kijken ze al 633 keer naar jou zoo dit was het weer voor deze keer kijk uit wat je doet heel veel liefs denk aan ons ,wij denken aan jou . Opa en oma.